Jeanneke-Pis

Jeanneke-Pis zet zich in voor betaalbare brillen wereldwijd #brilfie

    Op 8 april, Internationale Dag van de Bril, wouden we op een ludieke manier in de kijker zetten. Jeanneke-Pis, het zusje van Manneke-Pis, mocht een week lang een gele bril dragen. De inhuldigingsceremonie, bijgewoond door onze CEO Erwin Telemans en door verschillende pers, vond plaats in het centrum van Brussel en markeerde de start van onze #brilfie-actie.

    De slogan van onze campagne is “Zonder bril geen toekomst”. Want iedereen heeft recht op een betaalbare bril. Goed zien is een recht, geen privilege. Met de #brilfie-actie willen we de onderbelichte nood aan betaalbare brillen wereldwijd onder de aandacht te brengen. Bekende personen zoals Gella Vandecaveye en Eline De Munck deden mee met de actie en zette hun bril op. Ook jij kan nog steeds meedoen aan de actie en de filter op Instagram of Facebook gebruiken!

    In ons land kan je bij een refractieafwijking, zoals bijziendheid, verziendheid of astigmatisme, terecht bij een oogspecialist. Dat is echter niet overal het geval. Bijna 700 miljoen mensen die een bril nodig hebben, hebben hier momenteel geen toegang toe.

    Wil je meedoen aan de #brilfie-actie? Doe vandaag nog een gift en schenk een bril aan een kind in nood.