Nieuwe Antwerpse Opticien voor de Wereld

Meeussen Galerie Optiek

Nieuwe Antwerpse Opticien voor de Wereld

Meeussen Galerie Optiek ontving van Licht voor de Wereld het label ‘Opticien voor de Wereld’.  Bovendien gaat de optiekzaak een extra engagement aan en kiezen zij voor co-branding. Voor elke optische bril die verkocht wordt, schenken zij één euro aan Licht voor de Wereld.

Al meer dan 60 jaar is Meeussen Galerie Optiek een gevestigde waarde in Antwerpen. Nadine en Micheline Van den Bergh zetten sinds 2005 met trots en fierheid de zaak van hun vader verder. Ze geloven dat ze als optiekzaak samen met hun klanten een verschil kunnen maken in de wereld. Zaakvoerster Nadine legt uit waarom ze ervoor kozen om de projecten van Licht voor de Wereld te steunen:

“In onze zaak zijn we heel begaan met onze klanten en proberen we er alles aan te doen om hen op de allerbeste manier verder te helpen. Als wij via de verkoop van onze optische brillen kunnen helpen om het zicht van kinderen wereldwijd te verbeteren, dan twijfelen we geen seconde! Er zijn zoveel mensen die het moeilijker hebben dan ons. We vinden het dan ook onze plicht om buiten onze eigen leefwereld eveneens te helpen. Want het leven is niet alleen nemen, maar vooral ook geven.”

(lees verder onder de foto)

Meeussen Galerie Optiek

Over het label ‘Opticien voor de Wereld’ en co-branding

De rol van opticiens is het zicht van hun klanten optimaliseren en beschermen. Ze zorgen voor een optimale gezondheid van de ogen. Met het label ‘Opticien voor de Wereld’ doen ze hetzelfde voor duizenden kinderen in Congo, Rwanda en Tanzania.

Om het label ‘Opticien voor de Wereld’ te behalen, engageert de optiekzaak zich om Licht voor de Wereld financieel te ondersteunen. Deze bijdrage laat een lokale oogarts in een van onze projecten toe om twee kindercataractoperaties uit te voeren. De opticiens informeren ook hun cliënteel over de wereldwijde ongelijkheid op het vlak van oogzorg en de relatief eenvoudige oplossing die Licht voor de Wereld aanreikt.

Sommige opticiens willen nog verder gaan in hun engagement. Ze zijn onze geprivilegieerde partners die aan co-branding doen. Ze zullen voor elke verkochte bril, 1 euro schenken aan Licht voor de Wereld. Met deze bijdrage kan Licht voor de Wereld nog meer kinderen een goed zicht schenken.

We zijn al onze ‘Opticiens voor de Wereld’ zeer dankbaar voor hun solidariteit.