Alain Afflelou Ronse: dubbel engagement

Alain Afflelou Ronse-Renaix

Alain Afflelou Ronse: dubbel engagement

Optiek Alain Afflelou uit Ronse wil zich graag engageren als ‘Opticien voor de Wereld’. Zaakvoerder Julien Lejeune legt uit waarom:

‘’Als opticien heb ik het beste voor met het welzijn van onze ogen, ogen die ons een mooie kijk op de wereld schenken. Niet alleen het zicht van mijn klanten, maar het zicht van iedereen op deze wereld. Vandaar wil ik op verantwoorde manier mijn steentje bijdragen als ‘Opticien voor de Wereld’.‘

Naast dit label wilde Alain Afflelou uit Ronse ook ons partnerschap versterken via ‘co-branding’.

Over het label ‘Opticien voor de Wereld’ en co-branding

De rol van opticiens is het zicht van hun klanten optimaliseren en beschermen. Ze zorgen voor een optimale gezondheid van de ogen. Met het label ‘Opticien voor de Wereld’ doen ze hetzelfde voor duizenden kinderen in Congo, Rwanda en Tanzania.

Om het label ‘Opticien voor de Wereld’ te behalen, engageert de optiekzaak zich om Licht voor de Wereld financieel te ondersteunen. Deze bijdrage laat een lokale oogarts in een van onze projecten toe om twee kindercataractoperaties uit te voeren. De opticiens informeren ook hun cliënteel over de wereldwijde ongelijkheid op het vlak van oogzorg en de relatief eenvoudige oplossing die Licht voor de Wereld aanreikt.

Sommige opticiens willen nog verder gaan in hun engagement. Ze zijn onze geprivilegieerde partners die aan co-branding doen. Ze zullen voor elke verkochte bril, 1 euro schenken aan Licht voor de Wereld. Met deze bijdrage kan Licht voor de Wereld nog meer kinderen een goed zicht schenken.

We zijn al onze ‘Opticiens voor de Wereld’ zeer dankbaar voor hun solidariteit.

Meer info over ‘Opticien voor de Wereld’